pondělí 25. května 2015

Kuřecí s libečkovou omáčkou a šťouchačky se špenátem


Už jste si  jistě všimli, že libeček je můj velký kamarád., který nesmí na mojí zahradě chybět. A hlavně taky v zimě v mrazáku :-) A ještě ke všemu jsem dneska potřebovala ze záhonu zlikvidovat nakvétající špenát, který jsem nějak nestihla všechen zatím upotřebit, jsou k dnešnímu menu i šťouchačky se špenátem. Připravila jsem kuřecí maso s jednoduchou a rychlou omáčkou, ochucenou čím jiným, než libečkem :-) Tak milovníkům libečku přeji dobrou chuť.



Na přípravu budete potřebovat:

3 kuřecí prsa
pár plátků Schwarzwaldské šunky nebo jiné sušené
2 velké cibule
100ml smetany
100ml vývaru
hrst libečkových listů
čerstvě drcený pepř
sůl

Postup přípravy receptu:

Z kuřecích prsou odřízneme ty slabší odstávající kousky a sval od silnějšího konce podélně nakrojíme, ale nedokrojíme. Mezi obě půlky vložíme plátek šunky, maso z obou stran osolíme a opepříme. Cibule nakrájíme na kolečka a libeček posekáme.
Na pánvi s olejem pozvolna opečeme maso ze všech stran a vyjmeme. Uchováváme v teple. Na pánev s výpekem vsypeme cibuli, opět opepříme a na mírném plameni restujeme dohněda. Pak přilijeme vývar, zredukujeme už na silnějším plameni na polovinu a vlijeme smetanu. Ještě prováříme cca 10 minut na požadovanou konzistenci a nakonec přidáme posekaný libeček a dochutíme případně solí.
Jako přílohu jsem zvolila šťouchané brambory, do kterých jsem vmíchala špenát s orestovanou cibulkou a česnekem.




3 komentáře:

  1. Vyborny recept! Dala jsem do omacky jeste hrasek, co jsem mela v lednici, a chutnalo nam moc! Vas blog je mou obrovskou inspiraci.
    Lucka

    OdpovědětVymazat
  2. Tak už vím,co budu vařit v sobotu, chtěla jsem dělat dušenou mrkev, ale tento recept se mi moc líbí, libeček miluji.Všechny vaše recepty jsou skvělé.Radka

    OdpovědětVymazat
  3. Tak jsem včera udělala tuhle dobrotu a manžel si moc pochutnal. Miluje libeček, takže zařazuji do našeho jídelníčku :-) moc děkuji, stránky jsou super a výborná inspirace :-) Helča

    OdpovědětVymazat