neděle 16. března 2014

Kvašená zelenina

 
Na přípravu budete potřebovat:

různé druhy zeleniny , sůl ( na 1kg zeleniny cca 10-20g, podle chuti )
Já jsem použila: bílé hlávkové zelí, mrkve, celer bulvový i řapíkatý, černé ředkve, papriky, cibule, kedlubny, červené řepy a kopr ( nemusí být, ale já ho mám moc ráda)

Zeleninu nakrouháme nahrubo, vložíme do větší nádoby, ve které se nám bude dobře zelenina šťouchat a prosolíme. Pěstmi mačkáme tak dlouho, dokud zelenina nepustí šťávu jako při přípravě kvašeného zelí.
Poté zeleninu i se šťávou našťoucháme do sklenic cca 2cm pod okraj a zavíčkujeme. Položíme sklenice na plech nebo tác a necháme v teplejší místnosti kvasit. Nejprve bude zpod víček vytékat šťáva, a když přestane, víčka jsou přichycena. Já jsem sklenici otevřela po týdnu a bylo to skvělé.





Je to velice zdravá forma zeleniny, kterou používáme jako salát nebo přílohu.







2 komentáře:

  1. krasny recept, podobne robim kvasenu kapustu a je vynikajuca. V tejto podobe som sa este s receptom nestretla. Dakujem.

    OdpovědětVymazat
  2. Mám naloženo od pátku, včera tekla šťáva, dnes už nic. Do lednice s tím nebo???

    OdpovědětVymazat