úterý 27. května 2014

Steak s kávovou omáčkou


Na přípravu budete potřebovat:

 
4 hovězí steaky
sůl, pepř

Na omáčku:
15g másla
10g najemno nakrájené šalotky nebo bílé části jarní cibulky
1 stroužek česneku
140g kečupu ( použila jsem sladkou chilli omáčku)
80ml uvařené černé kávy nebo espresa
20ml octa balsamico
20g hnědého cukru
špetka sušeného chilli
špetka soli 

Postup přípravy receptu:

Do steaků vetřeme trochu oleje a necháme je 20 minut odpočinout.
V mezičase připravíme omáčku. Na másle orestujeme cibulku, až začne hnědnout, přisypeme česnek, promícháme a přidáme všechny ostatní suroviny. Na mírném plameni svaříme na požadovanou hustotu. Podle chuti dosladíme, popř. dosolíme.
Steak opečeme na vhodné rozpálené pánvi ( popř. na grilu) z obou stran, poté vyjmeme a zabalíme do alobalu. Necháme asi 5 minut odpočinout.
Poznámka:
Asi bych na základě vlastní zkušenosti doporučila více cukru, popř. kečupu či chilli omáčky a kávu ne úplně nejsilnější.
Bližší informace o přípravě steaku zde http://inkitchenopen.blogspot.cz/2014/03/rib-eye-steak-s-omackou-z-peceneho.html
Recept je podle Zdeňka Pohlreicha z knihy Šéf na grilu



2 komentáře:

  1. Včera jsem to vařila podle Vašeho receptu a výborné! Přítel mi omáčku i steak vychválil do nebe:-)
    Moc děkuji za recept, moc ráda Váš blog sleduju a už mám vytipované další recepty, které chci zkusit.
    Lucie

    OdpovědětVymazat
  2. Lucie, to jsem moc ráda, že jste si pochutnali. Jakmile chválí chlap, je to pro mě radost :-) Děkuji za zájem o recepty a za napsání zprávičky :-)

    OdpovědětVymazat