středa 22. října 2014

Naložená domácí sušená rajčata v oleji ( ze sušičky )


Na přípravu budete potřebovat:

dobře vyzrálá rajčata ( já jsem dělala z cherry rajčátek )
česnek
čerstvá bazalka
kapary
slunečnicový olej (nebo mix olivového a slunečnicového oleje)
ocet balsamico
mořská sůl

Postup přípravy receptu:

Rajčata nakrájíme na plátky cca 5mm i více , cherry rajčátka na půlky, vložíme do cedníku a necháme odkapat přebytečnou tekutinu. Osušíme na papírové utěrce a naskládáme na plata sušičky. Půlky rajčátek řeznou plochou nahoru. Plata seskládáme na sebe a zapneme sušičku. Já dala stupeň II a sušila jsem 8 hodin. V průběhu sušení je dobré plata prohazovat. Rajčata by neměla být úplně suchá, musí zůstat trošku vláčná. Poté sušená rajčata přendáme do misky, zakápneme trochou octa, zlehka osolíme a promícháme. Olej zahřejeme, ne až k bodu varu. Rajčata naskládáme do sklenek, proložíme listy bazalky, posekaným česnekem a kapary a zalijeme horkým olejem. Obrátíme dnem vzhůru a necháme zcela zchladnout.





3 komentáře:

  1. Dobrý den,
    je možné nahradit ocet balsamico ume octem? Děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Omlouvám se, ale dotaz jsem našla až teď. S Umeoctem nemám vůbec zkušenost, nevím tím pádem, jakou má chuť. Pokud je nasládlý jako balsamico, můžete vyzkoušet ;-)

      Vymazat
  2. Dobrý den,
    již několikrát jsem zkoušela nakládat (cokoliv) tímto způsobem a párkrát se mi stalo, že syrový česnek mi začal kvasit. vlastně stejně jako se to stává s cibulí u nakládaného hermelínu. koukám, že Vy dáváte olej horký, mohlo to být tím, že já dávala olej neohřátý? děkuji za odpověď, Dáša :)

    OdpovědětVymazat