středa 18. února 2015

Vepřové pečené s fenyklem


Vzhledem k tomu, že miluji fenykl v jakékoliv úpravě, zvolila jsem tentokrát pro realizaci recept Marcela Ihnačáka a udělala jsem dobře. Moc nám chutnalo. Jen jsem malinko upravila gramáže surovin, třeba cherry rajčat jsem dala mnohem méně, myslím, že by jídlo bylo od nich příliš kyselé ještě v kombinaci s vínem. Ale každý podle své chuti, vždyť recepty jsou o inspiraci :-)


Na přípravu budete potřebovat:

500g vepřového masa, já jsem použila palce, ale můžete klidně třeba vepřový ořez nebo kostky na guláš
1,5 - 2 bulvy fenyklu ( podle velikosti )
1 cibule
3 stroužky česneku
1 menší pórek
cca 8 cherry rajčat
2PL curry koření
1 smetana na vaření
100ml bílého vína
150ml vývaru
pepř
olej
sůl

Postup přípravy receptu:

Z fenyklu seřízneme spodek a vršky od listů, zelené lístečky schováme na ozdobu. Nakrájíme ho na osminky tak, aby nám je košťál držel pohromadě. Pórek nakrájíme na kolečka a rajčátka na čtvrtky. Vše vložíme do pekáčku, osolíme, okořeníme pepřem a jednou lžící curry a promícháme.


Maso nakrájíme na plátky nebo kostky, osolíme, opepříme. Na pánvi zesklovatíme najemno nakrájenou cibuli, přidáme maso, curry a opečeme. Česnek posekáme, přidáme k masu a podlijeme vínem. Necháme odpařit a podlijeme vývarem. Provaříme a přidáme do pekáčku k masu.


Promícháme, přiklopíme nebo přikryjeme alobalem a vložíme do trouby rozpálené na 180C. Od doby, kdy nám začne v pekáčku bublat, pečeme 45 minut. Poté odkryjeme, vlijeme smetanu a pečeme ještě 20 minut. Dochutíme podle potřeby. Jako přílohu bych doporučila brambory, popř. rýži. Podáváme posypané zelenými lístečky.






Žádné komentáře:

Okomentovat