úterý 8. prosince 2015

Řízky v sýrovém těstíčku


Řízky, řízky, řízky ... kdo by je nemiloval. Moje děti kupříkladu měly období, kdy nejedly žádné maso, jenom v polévce a pak řízky. Na otázku, proč jí řízky a ne jiné maso, mi bylo odpovězeno, že řízek je řízek a ne maso ... no aspoň teda nějakým způsobem jsem do nich kus flákoty dostala :-D Dneska taková řízková obměna, aby to nebylo jednotvárné ;-)




Na přípravu budete potřebovat:

4 řízky ( výběr masa ponechám na vás )
sůl a pepř

Těstíčko:
150g tvrdého sýru nahrubo nastrouhaného
2 vejce
2PL majonézy
1PL hořčice ( používám dijonskou )
2PL solamylu
3 stroužky česneku
1/2 cibule
trochu mleté sladké papriky
sůl
( pokud mám k dispozici čerstvý libeček nebo mražený, přidám, je v těstíčku výborný )

Postup přípravy receptu:

Maso klasicky naklepeme, osolíme a opepříme. V misce promícháme důkladně nastrouhaný sýr s vejci, solamylem, hořčicí, majonézou, najemno nakrájenou cibulí, rozdrceným česnekem, osolíme a okořeníme paprikou. Do této směsi naložíme řízky, pořádně na ně směs navršíme a necháme alespoň hodinu odpočívat.
Pak řízky pozvolna smažíme na oleji, směs z misky lžící nabíráme a před obrácením na řízky ještě rozetřeme. Smažíme dozlatova a opravdu pozvolna. Přebytečný tuk odsajeme papírovými utěrkami.




3 komentáře:

  1. :-D Jsem se pobavila i inspirovala ;-) Jen mám vždy problém u podobných receptů, aby mi obal držel s řízkem pohromadě a nezůstával mi obal na pánvičce když obracím. Že by tím, že používám minimum tuku, nebo dělám chybu jinde?

    OdpovědětVymazat
  2. Andrej ahoj. No já myslím, že to může být tím množstvím tuku a nebo je taky možné, že je smažíš příliš zprudka. V tomhle těstíčku je i majonéza, takže samo o sobě je mastnější, zkus ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Jojo, řízek není maso...to znám od svých dětí...jedno absolutní masožrout, který by nejradši i dort měl z masa a druhé skoro vegetarián, který si občas ďobne trochu doma pečeného kuřete..ale řízek, řízek jedí oba a i o vánocích se nejvíc těší na dědečkův řízek se salátem :o)) Jinak zaujaly mě i brambory v příloze....tipla bych brambory ve šlupce,cibulka, kopr a zakysaná smetana?? Martina ze severu

    OdpovědětVymazat