pondělí 18. ledna 2016

Křupavé kousky kuřete a květáku v pikantní omáčce


Nedávno jsem shlédla video s jednoduchým, ovšem chutně vyhlížejícím květákem v pikantní omáčce. Hned jsem věděla, že tohle mi bude chutnat. Já a pikantní asijské chutě jdou ruku v ruce:-) Květáku bylo doma málo a tak jsem přidala ještě kousky kuřecích prsou. Samozřejmě můžete připravit jen z květáku nebo jen z kuřecích prsou. Určitě zkuste, je to moooc dobré a rychlé jídlo. Podávat můžete s rýží nebo jen se zeleninovým salátem. Já to zobala jen tak a bohatě mi to stačilo.



Na přípravu budete potřebovat:

1/2 květáku
1 kuřecí prso

Na těstíčko:
1/2 hrnku hladké mouky
1/2 hrnku mléka
1KL prášku do pečiva
1KL sušeného česneku
sůl

Na omáčku:
1PL oleje
3 stroužky česneku
kousek zázvoru
2PL sójové omáčky
1PL rýžového octa nebo limetkové šťávy
1PL třtinového cukru
1PL chilli omáčky sriracha nebo obdobná
1PL škrobu rozpuštěná v 1PL vody
sezam na posypání

Postup přípravy receptu:

Květák rozebereme na menší růžičky a maso nakrájíme na kostky velikosti sousta. V misce důkladně smícháme ingredience na těstíčko, mělo by mít konzistenci zhruba lívancového.
Na pánvi rozpálíme olej, přihodíme najemno posekaný česnek a zázvor, přilijeme sójovku s octem, přisladíme a vmícháme srirachu ( každý podle toho, jak chce omáčku ostrou ). Podle potřeby zahustíme rozmíchaným škrobem ve vodě.
Květák i maso dobře v těstíčku obalíme. V rendlíku nebo fritéze rozpálíme větší množství oleje, do kterého obalené kousky vkládáme a smažíme dozlatova. Děrovanou naběračkou je vyjmeme na papírovou utěrku a přebytečný tuk odsajeme.
Osmažené kousky vložíme do připravené omáčky a důkladně je obalíme ze všech stran. Podáváme posypané sezamem a jarní cibulkou, popř. koriandrem.





2 komentáře:

  1. Recept jsem si zapsala a chystám se udělat :) Akorát jsem nenašla kam mám použít škrob rozpuštěný ve vodě :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Omlouvám se, komentář jsem našla až dnes. Zapomněla jsem v textu uvést, že škrob ve vodě je na zahuštění omáčky. Už je dopsáno v receptu. ;-)

      Vymazat