sobota 30. července 2016

Houby zapečené s brambory a smetanou


Před léty koloval po internetu recept na houbový pekáček. Podle daných ingrediencí super bašta. Včera jsem byla v lese a našla jsem i několik krásných malých a tvrdých hříbků a na tento recept jsem si hned vzpomněla. Trochu jsem si to pozměnila k vlastní chuti a vlastně i lenosti, abych nemusela dělat zvlášť brambory. Jinak můžete péct samozřejmě i bez brambor a dát si houby třeba s pečivem. Použijte opravdu pevné houby.




Na přípravu budete potřebovat: ( vše podle počtu osob )

čerstvé a pevné menší houby i s nožkami
brambory
slanina
česnek
smetana
oblíbené grilovací koření nebo pouze kmín
čerstvý tymián
sůl


Postup přípravy receptu:

V pekáčku orestujeme slaninu, na ni poskládáme rozpůlené houby, mezi ně brambory, posypeme posekaným česnekem, kořením a tymiánem. Osolíme a zalijeme smetanou. Počítejte s tím, že houby pustí nějakou vodu, tak raději trochu hlubší pekáček, ne plech. Vložíme zakryté do trouby rozpálené na 180C a pečeme půl hodiny. Pak odkryjeme, zvýšíme na 200C a dopékáme, dokud se smetana nevsákne do hub a brambor a povrch nezezlátne.





5 komentářů:

  1. Dnes jsem delala k obedu a byla to velka dobrutka.

    OdpovědětVymazat
  2. Výborné jídlo,dneska se po něm jen zaprášilo..... :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Wau, to bude mnamka... to musim hned vyzkouset Andrejko o vikendu... jen aby nebyly cervive.. nooo i kdyz... aspon s masickem by to bylo🤣😂🤣🙋

    OdpovědětVymazat
  4. úžasný recept, houby pořád rostou a chtělo to nový nápad a tohle je super jídlo z jednoho hrnce/pekáčku :-) děkuji za inspiraci :-) a doporučuji :-)

    OdpovědětVymazat