úterý 14. listopadu 2017

Husí paštika se sušenými švestkami


Z víkendové svatomartinské pečínky mi zbylo trochu masa. A jelikož jsem s tím tak trochu počítala, schovala jsem si z drůbků i husí játra. A proč? No, protože jsem chtěla udělat paštiku 😋 Tak tady ji máte, kdybyste třeba měli ještě nějaké zbytky jako já ...

Na přípravu budete potřebovat:

1 husí játra
cca 100-150 g pečeného husího masa
2 PL husího sádla
1/2 cibule
pár snítek čerstvého tymiánu
1 větší stroužek česneku
sušené švestky podle chuti
čerstvě mletý pepř
sůl
(můžete přidat i cca 2 PL smetany, ale není nutná)

Postup přípravy receptu:

Nejprve oberte zbylé maso z kostí a nakrájejte na kousky. Játra očistěte, také nakrájejte na menší části a cibuli na kostičky. Na pánvi nechte rozpustit sádlo a cibuli na něm orestujte, přihoďte játra s tymiánem a asi 3 minutky opékejte. Pak k játrům přidejte pokrájené maso, posekaný česnek, osolte a opepřete. Společně nechte asi zase 3 minuty restovat. Můžete trošku podlít výpekem. Vyjměte snítky tymiánu, vše přendejte do mixéru (v této fázi lze přilít smetanu) a mixujte dohladka. Sušené švestky posekejte na drobné kousky a vmíchejte do paštiky. Dochuťte, pokud je potřeba. Paštiku dejte do mističek, nechte vychladnout a případně ji zalijte slabou vrstvou sádla. Nechte uležet v lednici.







Žádné komentáře:

Okomentovat