neděle 1. dubna 2018

Kořeněné mazance


Letos jsem nepekla klasické mazance, ale vyzkoušela jsem podle vzoru anglických hot cross buns přidat voňavé koření. Kdysi jsem jedla ty pravé, ale nechutnaly mi na nich ty svétlé kříže, jsou takové bez chuti a tvrdé. Tak jsem zkombinovala koření s klasikou a za nás super 👍



Na přípravu budete potřebovat:

500 g hladké mouky
100 g cukru krupice
100 g másla
7 g sušeného droždí
200 ml mléka
1 vejce
špetka soli
kůra z jednoho citronu
1/4 KL sušeného zázvoru
1/4 KL skořice
1/4 KL mletého hřebíčku
1/4 KL mletého kardamomu
rozinky nebo sušené brusinky
plátky mandlí
vejce na potření

Postup přípravy receptu:

Mouku prosejte do mísy, přisypte cukr, sůl, koření, droždí, citronovou kůru a promíchejte. Přidejte vejce, změklé máslo, rozinky a postupně přilévejte mléko. Důkladně propracujte v hladké nelepivé těsto. Nechte 1,5-2 hodiny kynout.
Těsto vyklopte na vál, znovu propracujte a vytvořte buď dva bochánky nebo několik menších. Nechte ještě alespoň 45 minut kynout.
Troubu předehřejte na 180°C, bochánky přendejte na plech vyložený pečicím papírem, pomažte je vejcem a posypte plátky mandlí. Pečte 30-40 minut podle velikosti. Propečení zkuste špejlí.






2 komentáře: